pixel blog

Weboldal készítés

Elgondolkodtál, hogy milyen régi is a honlapod (2 - 3 ... úúúúristeeen). Vagy egy egészen új weboldalban, egy új ötleten gondolkodsz. Bármelyik úton is indulsz el, rengeteg tényezőt kell figyelembe venned. Válaszolni kellene magadnak, hogy milyen igényeim vannak, kivel dolgoznék együtt, egyáltalán hogy történik a weboldal üzemeltetés... Lehetne még sorolni...

Ha érdekelnek a weboldal készítés leggyakoribb kérdései… Ha kiváncsi vagy, hogy milyen alapkövetelményeknek kell megfelelnie egy weboldalnak… Vagy akár fontosnak érzed, hogyan, milyen elvárásokkal érdemes webfejlesztőt választanod… És a zsebbenyúlós rész, hogy mennyi is az annyi, mennyi idő a fejlesztés és hogyan érdemes a weboldal elkészültét követően támogatni azt. Lássuk!

Tartalomjegyzék

Alábbiakban azokat a kiemelt és nem megkerülhető fontos kérdéseket / válaszokat részletezem, ami a “szükségem lenne egy weboldalra” klasszikus kijelentést meg kell, hogy előzze.

1. Milyen igényeket elégítsen ki a weboldalam?

Az első és legfontosabb kérdés a “lenni vagy nem lenni”. De igazából csak a miértek a kérdések, hisz manapság már luxus, ha valakinek nincs weboldala. Az emberek mára már mindent interneten keresnek, lehet információ, termék vagy szolgáltatás. Szóval, akkor …  

Mi lesz a weboldal célja?

Egyszerűnek tűnő kérdés, de szinte biztos, hogy egy tő mondatnál több kell a válaszra, hisz azon túl, hogy már itt ki kell jelölni az utat, valamennyire meghatározza a következő lépéseket. De nagy vonalakban ilyenek a jó válaszok, amik segítenek a megvalósításban:

  1. Terméket vagy szolgáltatást szeretnék értékesíteni.
  2. Létezik már egy üzletem, annak a termékeit szeretném interneten is árulni. 
  3. Be akarom zárni az üzletem és a termékeimet kizárólag interneten szeretném árulni.
  4. A meglévő vállalkozásom szeretném új kommunikációs felülettel tovább fejleszteni.
  5. A meglévő weboldalamat szeretném teljesen megújítani, mert a bővülő szolgáltatások új megoldásokat követelnek (oktatás / fizetős tartalmak)

Miért is jó ezzel indulni? Ha egy egyszerű bemutatkozó oldalra van szükséged, de tudod, hogy később a termékeidet árulni is szeretnéd, akkor időt (na és persze pénzt) spórolhatsz azzal, ha egyből webshop kialakítást és funkciókat kapsz és csak később aktiválják azokat.

Ha a weboldalad céljaként ott a nagy forgalom, érdemes lehet azonnal egy nagyobb tárhelyet választani, így a későbbiekben plusz fejlődési problémától kímélheted meg magad.

Ha a weboldalad fontos pontja lesz a kommunikáció, akkor érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy olyan extra funkciókkal vértezd fel az elején, amivel azonnal tudsz a leendő ügyfeleiddel kommunikálni…

És máris adódik a következő kérdés…

Kik alkotják a célközönséged?

Ez szintén nagyon fontos kérdés, amit fel kell tenni magadnak, hisz érdemes végiggondolni, hogy kik is fogják használni a weboldalad. Haladj végig a klasszikus demográfiai kérdéseken. Milyen nemű lesz a felhasználód? Mennyi idős? Milyen eszközökről fog böngészni? Milyen vastag a pénztárcája?

A válaszok nagyban meghatározzák a dizájn és funkciók kialakítását, sőt a marketing stratégiád kialakítása során is nagy hasznát fogod venni.

Kik és hogy fognak megtalálni az interneten?

Az előzőekben említettem célközönség fontosságát. Miért is? A célközönséged meghatározásával a marketing szolgáltatásokat pontosíthatod, hisz azzal, hogy elkészült a weboldalad még nem fognak elárasztani a megkeresések. 

Szükséged lehet ezen túl keresőoptimalizálásra és természetesen megfelelő tartalmakra. Ha olyan weboldal fejlesztővel dolgozol, aki SEO szempontból egy minőségi oldalt ad át, máris jobb pozícióból startolhatsz. Gyakori start a Facebook, vagy Google hirdetésekkel történő indítás is, amikor elengedhetetlen (tényleg ennyi e betű van ebben a szóban?) egy-két landing oldal, amit a hirdetésekhez felhasználhatsz.

2. Melyik weboldal típusra lehet szükségem?

Üzleti weboldal

Mondjuk ki kerek perec, minden weboldalt, ami a vállalkozást hivatott képviselni, ami bemutatja a tevékenységét, munkatársait és lehetőséget biztosít a kapcsolatfelvételre üzleti weboldalnak hívhatjuk. 

Jellemzően néhány egyedi készítésű, de egymással harmonizáló aloldal alkotja, ahol minden fontos információt megtalálhat az, aki a vállalkozás után érdeklődik.

Webáruház

Ha online szeretnéd értékesíteni a termékeidet, szolgáltatásaidat, akkor valószínűleg egy webáruházra lesz szükséged. 

A webáruházak is tartalmazzák azokat az oldalakat, amik egy üzleti weboldalnál relevánsak, azonban teljesen más felépítéssel rendelkeznek, hiszen itt elsősorban az értékesítésen van a hangsúly. 

Külön kell kezelni és megjeleníteni a terméket, szolgáltatásokat, kosár és fizetési oldalak generálódnak, továbbá a vásárlókhoz is kapcsolódnak fiók oldalak. A jogi megfelelőség kiemelten fontos, hiszen számos kötelező elemmel kell rendelkezni a webshopnak.

Foglalási rendszer

A foglalási rendszer alapja általában egy webshop, hiszen a felhasználó saját fiókján keresztül vásárolhat és akár fizetheti a megrendelt termékért vagy szolgáltatásért.

Szolgáltatás alapú vállalkozások sajátja, a legelterjedtebb az időpont kérés, időpont vagy időtartam foglalás (orvoshoz, ügyvédhez, kócsighoz, szobafoglalás és még ki tudja kinek mi jut az eszébe…).

Egy profi weboldal készítése során kiemelten fontos a könnyű kezelhetőség a mögöttes foglalási rendszer funkciógazdagsága.

Tagsági rendszer

Azok számára jó választás ez a weboldal típus, akik valamilyen regisztrációra épülő szolgáltatást nyújtanak. A rendszer alapja itt is lehet egy webshop, hiszen a felhasználó saját fiókján keresztül vásárolhat és a legtöbb esetben ki is fizetheti a megrendelt szolgáltatást.

Az ilyen rendszernél a felhasználói adatbázis menedzselésén van a hangsúly, hogy részletesen tudjuk  kezelni a jogosultságokat és a jogosultságokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat.

Blog vagy információs oldal

Ezt az oldalt típust nem nagyon kell bemutatni, szinte biztos, hogy feliratkozója vagy néhány ilyen oldalnak. De tömören… ezek olyan weblap típusok, ahol elsősorban a tartalmakon van a hangsúly. Ez legtöbbször szövegesen valósul meg, de elég népszerű a videós tartalmakat publikáló blog oldal is.

Az előzőekben felsorolt összes weboldal típus rendelkezhet blog szekcióval, de egészen más az amikor egy „blog magazin” felülete készül. A fókuszban a tartalom megjelenítésének mikéntje áll. Csak gondolj bele, mi a fontos a látogatónak, ha egy webshopban nézelődik vagy ha egy hír oldalon.

Landing oldalak

A landing page olyan egy oldalas weboldal, ami állhat önmagában is, vagy akár lehet egy már meglévő weboldal kiegészítő találati oldala. Általában valamilyen marketing kampányhoz kapcsolódik úgy, hogy a hirdetési kampány során a látogatók erre a weboldalra érkeznek. Az oldal célja, hogy egy adott feladat elvégzésére rávegye a látogatót, például adja meg az elérhetőségét, regisztráljon, vagy vásároljon.

Egyetlen landing page oldal, ami tényleg eléri célját annyi munka ráfordítást igényel, mint egy pár oldalas bemutatkozó weboldal. Kiemelten fontos szerepe van a marketing támogatásában a megfelelő szöveggel, CTA és vizuális elemek használatával.

3. Mik a weboldal kötelező alapfunkciói?

Egyedi megjelenés

Hatékony és modern weboldal egyik legfontosabb megítélése az egyedi, cég arculatára szabott megjelenés. Miért is fontos ez? Aztért, hogy amikor a látogató megtalál, ne tévesszen össze mással, “áááá ezt már láttam valahol”, legyünk egyediek, felismerhetőek. És természetesen ha már nálunk jár, találja is meg azt amit keres, legyünk könnyen navigálhatóak.

Reszponzivitás

Mára már elfogadott trend, hogy az internetezők többsége mobil eszközökről használja a netet (csak nézz a kezedben lévő telefonra). Egy weboldal fejlesztése során kiemelten fontos, hogy a lehető legtöbb eszközön tökéletesen jelenjen meg a tartalom.

Gyors oldalbetöltődés

Két szempontra bontsuk a weboldal sebességének fontosságát, a miérteket és hogyanokat. 

Felhasználói szemmel: senki sem fog a végtelenségig várakozni az oldal betöltésére, már megy is tovább. Bumm, egy elvesztett vásárlót jelent. Azt hiszem nem kell tovább magyarázni.

SEO szemmel: Nincs olyan tény a Google rangsorolási szempontoknál, hogy gyors oldal betöltéssel az első leszel, butaság is lenne. Viszont, ha az oldalad köröket ver a konkurenciára, akkor szívesebben tartózkodnak nálad, több látogató, jobb értékelés…

Keresőbarát

A modern honlap fő ütőere a keresőoptimalizálás. Olyan alapot kell építeni, ami a későbbiekben segíteni fog abban, hogy jobb helyezést érj el a Google és más keresőmotorok találati listájában. Csak pár kiemelt elemet említve: SEO barát url címek, oldaltérképek… ezeket nagyon szereti nézegetni sok sok robotocska, a tartalmak olvashatósága, vagy éppen a képek optimalizálása meg hab a robotok buksiján.

Tartalmi célzottságú

A tartalom az, amiért a látogató érkezik. Egy feladatra kell, hogy fókuszáljon egy weboldal, amit a tartalommal lehet erősíteni, így lesz igazán hatékony a honlap.

Élményt biztosít

Egy jól felépített honlap alapja az UX, ami hat a látogatóra. Ha szeret a látogató nézelődni, informálódni, böngészni a honlapon, akkor az a konverzión is megmutatkozik, csak nő, csak nő …!

Törvényes

A szigorú adatvédelmi feltételeknek és az Európai Unió, továbbá a kormány által hozott törvényi előírásoknak, szabályozásnak minden honlapnak meg kell felelnie. Ennek hiányában bírságolható, megbüntethető a tulajdonos.

Biztonság

Az egész nem ér semmit, ha a látogatóid nincsenek biztonságban. Kulcsfontosságú, hogy minimalizáljuk a felhasználói hibákból eredő biztonsági résekkel, és mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy megnehezítsük a rosszakarók dolgát. Egy jó honlap megvédi a látogatóit, a benne tárolt adatokat.

4. Milyen motor hajtsa a weboldalad?

CMS, vagyis paprikásan (magyarosan) tartalomkezelő rendszer

A tartalomkezelő rendszer (legyen az bármelyik is) egy olyan alap, amire építkezve meggyorsíthatjuk a weboldal elkészítését, weboldalunkon a tartalom létrehozását, későbbi módosítását. Mindezt programozói tudás nélkül. Témák, sablonok közt válogathatsz, melyek a weboldal megjelenéséért felelnek. Tartalom feltöltési lehetőségeket biztosítanak az extra funkciókon (bővítmények) túl. Egy ilyen rendszer alapot ad, hogy teljesen függetlenítheted magad a fejlesztőktől.

Egyedi fejlesztés

Egyedi fejlesztésről akkor beszélhetünk, ha gyakorlatilag a weboldal fejlesztése nulláról kezdődik. Sokszor előkerül ilyen esetben egy saját fejlesztésű adminisztrációs felület, keretrendszereket és erre kialakított különböző könyvtárrendszer (kérdezhetnénk, hogy ez nem sablonos…), de a munka java hardcore programozás. 

Mit is jelent ez a weboldal fejlesztés szempontjából: időigényes és nagyfokú tudást igényel egy egyedi weboldal elkészítése (jóval nagyobb idő és pénzráfordítással kell tervezni). Cserébe… teljesen egyedi megjelenést, egyedi funkcionalitást, stabilitást kapsz.

Snapszerezzünk… rekontra

Kezelhetőség: A CMS rendszerek mellett szóló legfőbb előny az egyszerű használatban rejlik. Az általunk is preferált WordPress esetében pár kattintással menedzselhetjük a weblapunkat. Kontra: az egyedi fejlesztésű honlapoknál is követelmény, hogy vezérlőpultokkal, kezelőfelületekkel legyen ellátva, de a legtöbb esetben fejlesztői segítségre lesz szükség.

Költséghatékonyság: A CMS rendszerek számos funkcióval rendelkeznek és könnyedén bővíthetőek az egyedi igényeknek megfelelően. Rekontra: ezért jóval kevesebb munkaórát igényel egy egyedi megjelenés kialakítása, mint egy egyedi fejlesztésű weboldal. 

Időhatékonyság: Idő – pénz, nem kell nagyon tovább gondolni. Egy CMS rendszerben kevesebb fejlesztői időt kell fordítanunk a weboldal készítés folyamatának egészére. Rekontra: Az egyedi weboldal fejlesztéshez szükséges idő töredéke alatt elkészíthető egy wordpress alapú weboldal. 

Stabilitás: A CMS rendszerek egy alapot adnak, amire bővítmények segítségével építkezünk. Azonban nem hozzáértő kezek belebelnyúlhatnak inkompatibilitási hibákba, a „mindent is bővítményekkel oldunk meg” esetében erőforrás problémákba. Kontra: Egyedi fejlesztés esetén nincsenek ilyen olyan beépülő elemek, így a legoptimálisabb megoldás valósul meg.

Biztonság: A CMS rendszerek árnyoldala a sebezhetőség, a sok sok bővítmény egy egy lehetséges támadási felület. Sajnos a népszerűség miatt, sok felhasználót érinteni fog. Ellenben könnyen védhető, ha karban van tartva az oldal. Kontra: Az egyedi fejlesztésű oldal esetén ilyesmivel ritkán lehet találkozni.

5. Mennyi az annyi? Mennyibe kerül egy weboldal elkészítése?

Weboldal készítés ingyen, naná…

Mielőtt az árakról beszélnénk, szeretnék eloszlatni egy félreértést. Ez pedig az “ingyenes” weboldal készítés. Számos weboldal készítő platform hirdeti magát az interneten, de igazából csak az indulás ingyenes, vagy az ingyenesség annyira korlátozott, amelyek legfeljebb csak egy nagyon hobbi projektre elegendőek.

Esetünkben is volt rá példa, amikor az ingyenes már nagyon nem volt az és inkább váltsunk…

Szóóóóval, nincs olyan, hogy 100 százalékosan ingyenes honlapkészítés.

Csak számoljunk, amikor már a valamilyen aldomain már vicces és kell egy saját domain, vagy több funkció, akkor már fizetni kell, legtöbbször havi vagy éves díjat. Amivel nincs is semmi baj, csak nem ingyenesek.

De ez még a legelenyészőbb probléma. A nagyobb baj, hogy ezeknél a platformoknál nem lesz igazából sajátod a honlap, hisz csakis náluk fog működni. Nem tudsz váltani, az esetek többségében a saját tulajdonodban lévő domain cím kikérése is több hónapos hercehurca.

Általános statisztikák

Nem gondoltam túl a dolgot, de hogy egy általános képet kapjuk a hazai árakról némi kutatómunka kellett. Az első 10 Google találati oldalt néztem át “weboldal készítés” kulcsszóra, természetesen a hirdetések ebben a listában nem relevánsak.

Ha az „ingyenes” megoldásokat kínáló honlapokat nem vesszük figyelembe, az ajánlatok között eléggé nagy szakadék van a nagyobb ügynökségek és szabadúszók, vagy egyszemélyes vállalkozók között. Több, mint 10-szeres különbség, de ha jól belegondolunk, ők nem kifejezetten a KKV irányban mozognak.

Weboldal készítési díjak és eseti órabérek
Szabadúszó árak150.000,-  ::  750.000,-
Szabadúszó óradíjak5.000,-  ::  20.000,- / óra
Néhány fős ügynökség árai200.000,-  ::  1.200.000,-
Néhány fős ügynökség óradíjai10.000,-  ::  25.000,- / óra
Közepes “létszámú” ügynökségi árak450.000,-  ::  1.500.000,-
Közepes “létszámú” ügynökség óradíjak15.000,-  ::  35.000,- / óra
Nagy ügynökségi árak1.000.000,-  ::  3.500.000,-
Nagy ügynökségi óradíjak25.000,-  ::  50.000,- / óra

Természetesen van egyéb magyarázat is erre a nagy árkülönbségre, hisz a presztízs mértékével az ár is arányosan (sajnos nem lineálisan) változik.

Ugyanígy meghatározó tényező a weboldal típusa, egy webshop vagy néhány oldalas üzleti weboldal két nagyon különböző árkategóriába tartozik. A funkciók száma, a beépített technológia is nagyban szélesíti az árollót. De ezeken kívül még rengeteg tényezőt lehetne felsorolni. A szöveges és képi tartalmak elkészítése, a megjelenés egyedisége, a kivitelezési határidők és még … a lista szinte végtelen.

Weboldal fenntartás árak, költségek

A legáltalánosabb igényeket figyelembe véve, természetesen extra szolgáltatások még így is növelhetik az összegeket.

Domain név (.hu)1.500,-  ::  6.000,- / év
Weboldal tárhely8.000,-  ::  200.000,- / év
SSL Tanúsítvány0,-  ::  100.000,- / év

Weboldal készítés ára

Kritikus kérdés, és elmondható a fentiek alapján, hogy nagyon sok vállalkozás számára sajnos ez a fő döntési szempont. A weboldalad évekik fog dolgozni neked, szolgálja a vállalkozásod. Mérlegelni kell azt, hogy a vállalkozásod szogáltatásához használt szerszámot mennyi időre vásárolsz, vagy egy eszköz beruházást milyen távra tervezel…

Természetesen az érthető, hogy nagyon szélsőséges árajánlatokkal találkozhatsz amikor weboldal készítés után érdeklődsz. Amikor egy webfejlesztő vállalkozás ad egy 4X forintos ajánlatot és igazából a végeredmény egy X forintos árszintű weboldal egy másiknál, hmmm én is összeszégyenlem magam… Nem biztos, hogy a drágább jobb.

Ugyanakkor szinte biztos, hogy az X/2 forintos megoldás meg semmilyen, vagy még annál is lejjebb van.

Nem kritika, természetesen a szükség nagy úr, van akinek ez is megteszi, csak azt kell látni, hogy ez is olyan mint a vállalkozásod kinyilatkoztatása. Sajnos befektetés nélkül nem várható el, hogy minden tökéletesen működjön és mindenből a legjobbat kapd.

Ha azzal a szemlélettel nézed a vállalkozásod, hogy az érték legyen a fontosabb szempont és ne az ár, jobb lesz az ajánlati értékelés is. Mitől magasabb az ajánlati összeg? Portfóliójuk annyival komplexebb? Hozzáértőbb szakemberek? A nyújtott támogatásuk összetettebb?

6. Házi barkács, vagy fejlesztőre bízd a weboldal készítést?

Összesítsük az eddigieket

Tehát mit is mérlegel egy érdeklődő, mennyibe is fog kerülni, mindez mennyi idő alatt, az elképzelések és a kézbeharapós választás, hogy mit engedjek el a fejlesztés során, mi lenne az általam elvárt megjelenés, vajon mennyire fontos a SEO vagy az ügyfélszerzés, esetleg ez utóbbi lenne a lényeg?… jaaa és biztonságos is legyen… Sokan nem kalkulálnak ezekkel a tényezőkkel megfelelően amikor belevágnak a folyamatba.

Mennyi időt és energiát szánsz a fejlesztésre?

Csábító a rengeteg csoport és a számtalan csináld magad videó a weboldal készítő alkalmazások alapjainak elsajátítására, ami viszonylag gyorsan is megy a legtöbb ember számára. De kérdezd is meg gyorsan magadtól, tényleg olyan weboldalt kapok kézhez, amit előzőleg elképzeltem? Persze ez nincs kizárva, de jóval több időre és sokkal több és mélyebb szoftver ismeretre lesz szükséged. Valószínűleg minimális webdesignt és programozói ismeretet is szerezned kell majd.

Mekkora összeget szánsz a fejlesztésre?

Ahogy már feljebb említettem, elég lényegre törő kérdés. Minél kisebb a keret, annál valószínűbb, hogy érdemes saját magad belevágni a weboldal készítésébe. Az árazásnál láthatod, hogy néhány százezer forint befektetéssel profik által felépített komplex CMS alapú weboldalakat lehet kapni, ellenben egy egyedi fejlesztéshez pedig mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, ezek jellemzően 6 nullás tételek.

Kis pénz, kis foci, és akkor időt kell szánni a tanulásra. A WordPress az egyik legnépszerűbb, legsokoldalúbb megoldás, persze van egyéb alternatíva is, érdemes megnézni, melyik az amelyik legjobban „testre” áll. Ha rá tudsz szánni naponta 5-6 órát a rendszer megismerésére, megfelelő tartalmak írására, arculat kialakítására, akkor akár 2-3 héten belül el tudod indítani a saját weboldalad. 

Mennyire összetettek az elképzelések?

Össze kell szedned, hogy igazából mit is szeretnél, hogy milyen funkciók kellenek a weboldalon. Ha minden megvalósítható néhány extra kiegészítő telepítésével, akkor lekapartad a szerencse kártyán az „Ön nyert” címkét. Ha elképzelések túl mutatnak a sablon nyújtotta lehetőségeken, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy szakértőt vonj be a megvalósításba.

Milyen megjelenés lenne megfelelő?

Itt szintén mérlegelned kell, hisz a CMS rendszerek rengeteg sablont kínálnak a megjelenésre, vannak ingyenesek és természetesen vannak fizetősek is. Az olcsóság ára az, hogy többször értékesítik ugyanazt a terméket, így sajnos benne van a pakliban, hogy némáááá ugyanolyan mint az én oldalam… Ha egyediséget akarsz, annak ára van sajnos, ha te készíted, akkor az időd (sok sok munkaóra és tanulás, amíg elsajátítod).

Ezzel szemben egy fejlesztőt választva biztos lehetsz abban, hogy nem jössz szemben magaddal a világhálón. 

Ügyfélszerzés? Marketing?

Kész a weboldalad, sikerült egyik másik kezedbe harapva olyanná varázsolni, ami már vállalható. Hogyan tovább? 

Egy modern honlap számos területen él, így ha egy tökéletesen optimalizált weblapot szeretnél, akkor a keresőoptimalizálás, az analitika és számos egyéb területet kell megismerned és több kevesebb sikerrel alkalmaznod, persze szintén idő (és ugyebár idő – pénz).

Egy fejlesztő szakértelme megvan ahhoz, hogy ezeket együtt ki tudjátok aknázni maximálisan.

Biztonság

A „milyen motor duruzsoljon a weboldalunk alatt” részben már említettem, hogy a biztonság kiemelt fontosságú. Mi történik akkor, ha valami hiba csúszik a rendszerbe. Legyen csak egy félresikerül módosítás, egy elhibázott frissítés, vagy akár támadás éri a honlapod. Ilyenkor történik a csoportokba írás, hogy „segítség”, persze a megoldásra érkezhetnek tippek, de a tényleges foltozás a tied. 

A karbantartásról és a fontosságáról már írtam pár gondolatot, de ennél is csak az idő a szűk keresztmetszet, képes vagy magad intézni, vagy inkább megbízol valakit, és akkor eggyel kevesebb probléma miatt kell aggódnod.

Harapjunk valamelyik kezünkbe

A fentiek alapján látszik, hogy érdemes a felállított elképzelések átnézésénél felemelni a kezünket és szépen sorra venni, külső bevonása vagy home made. És kezdjünk beleharapdálni abba, amelyiket áááááá ezt nem tudom elengedni. Valamilyen áldozatot kell hozni, de fontos tisztázni:

  1. ha csupán saját magadnak vagy vállalkozásodnak szeretnél weboldalt, és pont, vége, ennyi… jobban nem is érdekel;
  2. ha azt hiszed, hogy létezik 100% ingyenes honlapkészítés;
  3. ha olvastad már, hogy csak az egyedi fejlesztésű weboldal igényes és a hűha megoldás, minden más csak sablon;
  4. ha kizárólag ár alapján akarsz dönteni, mert a legolcsóbb ajánlat számodra a tökéletes választás;

akkor sajnos nincs miért tovább olvasnod. 

7. Mi a weboldal készítés folyamata?

Az alábbi felsorolás nem ideológia, egy szebb és jobb jövőért, hanem saját tapasztalaton alapul, ahogy mi dolgozunk. Szóval a folyamat…

Konzultáció és felmérés

Az előzetes megbeszéléskor felmérjük az igényeidet (manapság inkább virtuális formában). Általánosságban a Google Meet, vagy Zoom megbeszéléseket támogatjuk, de természetesen egyéb formában is sor kerülhet a beszélgetésre.

Szinte minden alkalommal a megbeszélgetés végére már tudunk a grafikusi és marketingesi szemléletben felvázolni alap ötleteket, hogy mit és hogyan valósítsunk meg…

Kutatás és tervezés

Struktúrális, szükség esetén működő prototípussal, vázlatosan a weboldal kinézetének, ügyfélbejárás kialakításával tervet készítünk. Itt már elkészül a hirdetési stratégia is, hogy tudd majd mit hirdess, kinek és milyen kulcsszavakra fókuszálj. Kimondottan a cégedre szabva!

Grafikai tervezés

A kialakított vázlatokat felöltöztetjük a vállalkozás arculatához igazítva, szövegemegjelenéstől kezdve az utlsó pixelig.

Fejlesztés

A kialakított komplex tervek alapján elkészítjük a weboldalad. De igazából a fő attrakció a fejlesztés előtt történik. Ebben a fázisban a weboldalad elnyeri végleges formáját. A fejlesztés során tesztkörnyezetben épül a weboldal lépésről lépésre. A fázis végére már csak a végső simításokat kell elvégezni.

Tesztelés és élesítés

Tesztelés során a minden elemet leteszteljük és check listát állítunk össze, hogy azok miként működnek. Tesztelünk minden hivatkozást, űrlapot, minden egyéb olyan elemet megvizsgálunk amivel probléma adódhat. Ha lista elem OK, akkor a weboldalt átköltöztetjük a korábban megvásárolt tárhelyre.

Betanítás

Mivel az esetek többségében teljesen egyedi fejlesztéseket építünk a weboldalba, így a folyamat végén megtanítjuk, hogyan fogod tudni egyedül is kezelni napi szinten a weboldaladat. Ezeket a rögzített felvételeket bármikor meg tudod nézni.

8. Élet a weboldal után…

Most ismételhetném magam az előző pont bevezetőjével, de inkább nem teszem. Röviden… folytassuk

Tartalommarketing

Pár kiemelt gondolat: Jó tartalmat kell készíteni, a rendszeres posztolás nem elég. Itt nem az eladás a lényeg, hanem az információ nyújtás, annál is inkább, mert a látogatók elfordulnak, ha direkt eladást céloz az oldal. A SEO fontossága, hisz már az sem működik jó minőségű és folyamatosan frissülő tartalmak nélkül. Hosszú távú munka és rendszeresen kell végezni.

A tartalommarketingnek három iránya van:

Megoldást adó: a tartalmad igazodik az igényekhez, egy poszt, egy videó vagy egy grafika publikálásával, ami megoldja látogatód problémáját. Egy jó cím és néhány kulcsszó kell, hogy felhívd a tartalmadra a figyelmet. 

Tájékoztató: amikor a felhasználók már „ismernek”, már meg is kell felelned az elvárásaiknak, a számukra fontos információt érthetően és értelmezhetően kell tálalnod. 

Látogatókat generáló: a tartalmakat folyamatosan készíted, a visszatérő látogatók megismernek és megbíznak benned, és nem fognak elfordulni, amikor felkínálod számukra az ajánlataidat.

E-mail marketing

Rengeteg vállalkozás alkalmaz e-mail marketinget a kommunikációra. Frissülő tartalmakról, közelgő eseményekről, akciókról, újdonságokról értesítik őket. Többféle e-mail kampány létezik, attól függően, hogy mi a kampány célja:

  1. a blogokra feliratkozók hírlevelei;
  2. e-mailek azoknak, akik letöltöttek valamit;
  3. üdvözlő e-mailek az újonnan regisztrált felhasználóknak;
  4. tippeket és más hasznos tartalmakat kínáló e-mailek meglévő ügyfeleknek;

Célszerű az első pillanattól kezdve biztosítani a lehetőséget az email címek gyűjtésére. A felépített listád mindig a tiéd lesz, így az irántad érdeklődőket mindig el fogod tudni érni.

SEO – keresőoptimalizálás

Szorosan kapcsolódik a tartalommarketinghez, hisz hiába tiéd a legszebb és leggyorsabb weboldal, ha láthatatlan. Ami nincs a Gugli találati listájában, az nem is létezik. A jó helyezés elérése legális eszközökkel melós, de nyilván nem egy lehetetlen feladat. 

Közösségi média

A közösségi média mára a modern marketing egy nagyon fontos és hatékony része, hisz nem csak magánszemélyek, hanem cégek is regisztrálhatnak maguknak profilt a közösségi médián. A különböző platformok általában speciális funkciókat (hirdetési lehetőségeket, statisztikákat) kínálnak, ha speciális profilt regisztrálunk magunknak (üzleti profil, oldal).

Analitika

A Google analitikai eszközök és riportálási lehetőségek egész arzenálját kínálja. Hatékony használata szakértelmet igényel, de ha olyan fejlesztő csapattal dolgozol, akik tudják mit tesznek és miért, kiváló start pozícióba kerülhetsz és sikeresebb leszel.

+1. Ha kimaradt valami

Jaaaa és visszatérve a fentiekből egy szösszenetre… Karbantartás!

Remélem a fenti kis karaktercunami némi alapot ad, hogy milyen irányba indúlj el, hogy mi milyen megoldásokat használunk és szempontokat tartunk fontosnak a weboldalak fejlesztése során. Ha érdekel egyéb általunk használt megoldás, kukkants vissza, vagy kérdezz … és legyél jó mosópor és ne habozz …

Idézet
További bejegyzések
Pixart.hu - webdesign

Weboldal készítés

Ha érdekelnek a weboldal készítés leggyakoribb kérdései… Ha kiváncsi vagy, hogy milyen alapkövetelményeknek kell megfelelnie egy weboldalnak… Vagy akár fontosnak érzed, hogyan, milyen elvárásokkal érdemes webfejlesztőt választanod…

Pixart.hu - shopdesign

Woooooozás …

Már a sokadik webshop kialakításnál ismétkődnek a kérések: csinálja ezt, vagy ugorjon oda a shop miután ez meg az történik… 
Összeválogattam párat, amit a leggyakrabban kellett alkalmaznom…

Pixart.hu - grafikai tervezés

Csini a formod

Sok építő oldal form lehetőségei vizuális téren csak a mezőkre terjednek ki, a radio és check megjelenés felesleges humbugda. Persze némi csibecsőrködéssel minden kivitelezhető, lássuk a mikénteket.

Pixart.hu - Biztonsági protokoll

Karbantartás? Ugyan minek

Felesleges a weboldalak karbantartására bárkit is felkérni. Hisz nem igényel mást, mint a frissítés gombok nyomkodását, vagy esetleg mégsem?

Pixart.hu - webdesign

Kód a kódba …

A weboldalak fejlesztése során számtalanszor előfordult, hogy különféle kódrészleteket kell hozzáadni az éppen fejlesztett oldalhoz. Gugli a barátunk és telepítsünk fel mindent és mindenhová…